2024’ün ilk çeyreğinde Çin’deki akıllı telefon pazarı yıllık bazda %1 büyüme göstererek son 11 çeyrekteki düşüş serisine son verdi. Bu artış, ürün lansman döngüsünün normalleşmesi ve tedarik zincirindeki iyileşmeler sayesinde gerçekleşti. Pazar lideri olarak Oppo, %16,9 pazar payı ile öne çıkarken, onu %16,7 ile Honor, %16,6 ile Huawei ve %16,1 ile Vivo takip etti. Xiaomi %15 pazar payı ile beşinci sırada yer aldı ve Apple, %13,7 ile ilk beş dışında kaldı.
Uyuyan dev uyanıyor: 3 yıl sonra bu bir ilk
TechInsights tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre, ilk altı büyük akıllı telefon üreticisi toplam pazarın %95,1’ini oluşturarak, geçen yıla göre pazar konsantrasyonunun arttığını gösteriyor. IDC tarafından yapılan ayrı bir değerlendirmede ise, Honor ve Huawei, %17,1 ve %17 ile ilk sırayı paylaştı. Bu markaları sırasıyla %15,7 ile Oppo, %15,6 ile Apple ve %14,6 ile Vivo izledi.
Huawei, ülkedeki pozisyonunu hızla yeniden kazanıyor ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ticaret kısıtlamalarına rağmen işlerini Avrupa’da genişletmeyi planlıyor. Küçük akıllı telefon üreticileri ise iç pazarda zorluklar yaşarken, Meizu odak noktasını geleneksel akıllı telefonlar üretmekten AI donanımı geliştirmeye kaydırıyor. Bu durum, Huawei’nin kendi pazarında kaybettiği konumları hızla geri kazanmasına ve uluslararası genişleme planlarına rağmen Amerika’daki işlerin mümkün olmamasına karşın Avrupa’da ‘patlama’ yapmasına olanak sağlıyor.